قالیشویی و خشکشویی و مبل شویی نفیس پرهام در رشت

دلایل ضرورت استفاده از خدمات قالیشویی

خدمات قالیشویی

زمان مطالعه 1 دقیقه

دلایل ضرورت استفاده از خدمات قالیشویی

فرش یکی از وسایل خانگی شناخته می‌شود که به دلایل متعددی نیاز به نظافت و شستشو دارد. حفظ و نگهداری از بافت فرش، زیبایی فرش و رعایت بهداشت از جمله دلایلی هستند که فرش باید شستشو شود.

☑️ رو‌ش‌های شستشو فرش

فرش را می‌توان به‌صورت سنتی و یا با استفاده از دستگاه اتوماتیک شستشو کرد. در گذشته برای شستشو و نظافت فرش از روش‌ سنتی و یا همان شستشو با آب و مایع شوینده با به‌کارگیری دست و ابزارهایی مانند پارو استفاده می‌کردند؛ در حالی که امروزه شستشو فرش از روش سنتی فاصله گرفته و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود. استفاده از روش‌های جدید برای نطافت فرش باعث شده تا بافت آن کمتر آسیب دیده و همین‌طور طول عمر فرش افزایش یابد.

☑️ قالیشویی چیست و چه خدماتی ارایه می‌دهد؟

قالیشویی مجموعه‌ای است که کلیه خدمات شستشو و خشک‌ شویی فرش را با استفاده از روش‌های سنتی یا دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌دهد. قالیشویی‌ها معمولا کارخانجاتی در داخل یا خارج شهر دارند که خدمات شستشو را در آن‌جا انجام می‌دهند. قالیشویی‌هایی که در خارج از شهر کارخانه دارند؛ معمولا خدمات شستشو فرش را به انتخاب مشتری به دو روش سنتی یا جدید انجام می‌دهند؛ در حالی که قالیشویی‌های داخل شهری بیشتر خدمات آن‌ها با استفاده از دستگاه شستشو است. از طرفی قالیشویی‌هایی که در خارج شهر قرار دارند در مدت زمان طولانی‌تری، فرش‌ها را به مشتریان تحویل می‌دهند.

☑️ سایر خدمات قالیشویی‌ها

فرش ممکن است علاوه بر شستشو به ترمیم و بازسازی نیاز داشته باشد؛ بنابراین موسسات قالیشویی علاوه بر شستشو فرش خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهند که عبارتند از:

☑️ دارکشی قالیشویی

بعضی از فرش‌ها به دلیل استفاده نامناسب می‌توانند دچار برآمدگی، کچی و فرورفتگی شوند و فردی که روی آن راه می‌رود این برآمدگی‌ها را حس کند. دارکشی عملیاتی است که با استفاده از نیروی دست و چنکگ مخصوص، فرو رفتگی فرش را بر طرف می‌کنند.

☑️ چرم‌دوزی قالیشویی

برای جلوگیری از لول شدن و سرخوردگی فرش روی سطوحی مانند سرامیک، آن را چرم‌دوزی می‌کنند.  چرم‌دوزی یکی دیگر از خدمات قالیشویی‌ها شناخته می‌شود که طی آن از چرم طبیعی یا مصنوعی گاو استفاده می‌شود. چرم‌دوزی از خدمات تخصصی و گران قیمت قالیشویی‌ها به‌شمار می‌رود؛ چرا که نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد.

☑️ رنگبرداری قالیشویی

پخش شدن رنگ پس از تماس با آب یکی از مشکلاتی است که معمولا فرش‌های دستباف با آن مواجه می‌شوند که نیاز به ترمیم دارند. در فرآیند رنگبرداری از محلول‌هایی مانند سولفات سدیم، دی کرومات و پریدین استفاده می‌کنند تا رنگ‌های اضافی از رنگ اصلی فرش جدا شده و از بین برود.

☑️ خشکشویی و مبل شویی

خشکشویی و مبل شویی یکی دیگر از خدماتی است توسط قالیشویی‌ها ارائه می‌شود. موسسه قالیشویی برای ارایه خدمات مبل شویی، کارشناسی در محل ارسال کرده تا مبل را از نظر جنس و میزان آلودگی بررسی کند و سپس با برآورده هزینه و رضایت مشتری، خدمات مبل شویی را انجام دهد. نحوه مبل شویی به این صورت است که ابتدا با استفاده از دستگاه روی مبل و قسمت‌های مختلف آن جارو شده، سپس بالشتک مبل از آن جدا می‌شود و گرد و غبار قسمت زیرین آن را می‌گیرند و باقی خدمات مبل شویی را انجام می‌دهند..

☑️ مدت زمان عملیات مبل شویی

فرآیند مبل شویی با توجه به نوع و میزان آلودگی مبلمان معمولا بین یک الی دو ساعت طول می‌کشد و به یک ساعت برای خشکشویی توسط دستگاه نیاز دارد؛ اما برای بهبود کیفیت خدمات بهتر است چند ساعت پس از خشکشویی از مبلمان استفاده کنند.

☑️ نکاتی پیش از انتخاب قالیشویی

پیش از استفاده از خدمات قالیشویی بهتر است فاکتورهایی را در نظر بگیرید. قالیشویی‌هایی که معمولا خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهند و یا دربرابر خدمات‌شان مسئولیت دارند؛ قالیشویی‌هایی هستند که زیر نظر اتحادیه قالیشویان فعالیت کرده و مجوز دارند. بنابراین در زمان انتخاب قالیشویی درباره مجوز آن‌ها پرس‌وجو کنید. همچنین هر ساله اتحادیه قالیشویان تعرفه‌های مشخصی برای انجام خدمات قالیشویی در نظر می‌گیرند که بهتر است قبل از پرداخت نهایی، از مبالغ تعرفه‌ها مطمئن شوید. از طرفی سابقه قالیشویی نیز در کیفیت خدمات آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد؛ قالیشویی که از تجربه بالاتری در زمینه شستشو فرش و مبل شویی برخوردار است؛ معمولا خدمات با کیفیتی ارائه داده و همین‌طور فرش را سالم تحویل مشتری می‌دهد.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.